Suomenkierrätyskeskusten yhdistys juhli iloisesti ja isosti!

1.10.2019

Suomen kierrätyksekusten yhdistyksen aktiiveja huomioitiin kunniakirjoin.

Suomenkierrätyskeskusten yhdistyksen toiminta valtakunnallisena vaikuttajana ja aitojen ympäristötekojen edistäjänä sekä asiantuntijarooli paikallisten kierrätyskeskusten kumppanina sai vahvan tuen Suomen johtavilta kiertotalous asiantuntijoilta. Juhlapuhujien puheenvuoroista ei jäänyt epäselväksi kierrätyskeskusten tekemän työn merkityksellisyys. Materiaalien uudelleen käytön mahdollistaminen ja kolmannen sektorin työllisyystyö ovat tukevat tukijalat pitkälle tulevaisuuteen.

Juhlaväkeä oli paikalla mukavamäärä, ja saimme kuulla esiintyjien puheenvuoroissa laajan kattauksen eri teemoja.

Puheenjohtaja Pauli Saarnisto lausui tervetuliaissanat. Juhlapuheen piti Ympäristöministeriön kansliapäällikkö Hannele Pokka. Luennoitsijoina olivat myös koulutuspäällikkö Taru Uotila Suomen ympäristöopisto Syklistä, johtaja Mari Pantsar Sitrasta, Hannu Friman Stand up koomikko, avainasiakaspäällikkö Marko Iivonen Suomalaisen Työn liitosta ja johtaja Tuija Oivo Työ- ja elinkeinoministeriöstä. Isä Ambrosius toi tervehdyksen kulttuurikeskus ja kokoushotelli Sofian puolesta.

Juhlan juontajana toimi Arvo Karhapää ja musiikki esityksiä esittivät Pia ja Oona Canth. Ohjelmaa oli ja vahvoja puheenvuoroja sekä keskusteluja pidettiin läpi juhlaohjelman.

Ja mikä tärkeintä, ruoka oli hyvää ja musiikkiesitykset taidokkaasti esitettyjä. Illalla uni maittoi. ;)

Kiitos osallistujille, luennoijille ja esiintyjille sekä tapahtuman järjestäjä tiimille!

Kuvia juhlasta on täällä.